z figur geometrycznych |
W ZESPOLE SZKÓŁ W WIDUCHOWEJ |
nie ma drogi specjalnie dla królów |
||||
POWRÓT DO MENU GŁÓWNEGO | |||||||||||||||||||
KLASA 5 | |||||||||||||||||||
CO NALEŻY UMIEĆ NA SPRAWDZIAN: | |||||||||||||||||||
1) | rysowanie katów o podanej mierze, odczytywanie miary narysowanego kąta, | ||||||||||||||||||
2) | obliczanie nieznanej miary kąta w trójkącie, czworokącie, kąta przyległego lub kąta wierzchołkowego, | ||||||||||||||||||
3) | umiejętność przeliczania jednostek długości: | ||||||||||||||||||
a) | kilometrów na metry i metrów na kilometry, | ||||||||||||||||||
b) | metrów na centymetry i decymetry oraz odwrotnie centymetrów i decymetrów na metry, | ||||||||||||||||||
c) | decymetrów na centymetry i odwrotnie, | ||||||||||||||||||
d) | centymetrów na milimetry i odwrotnie, | ||||||||||||||||||
e) |
przeliczania jednostek przy obliczeniach związanych ze skalą np. 2 cm 5 mm na mapie w skali 1: 2 500 000, ile to jest w rzeczywistości? | ||||||||||||||||||
4) | obliczanie obwodu: | ||||||||||||||||||
a) | kwadratu na podstawie podanej długosci boku, | ||||||||||||||||||
b) | prostokąta na podstawie podanych długości dwóch boków, | ||||||||||||||||||
c) | trójkąta lub innego wielokąta na podstawie podanych długości boków, | ||||||||||||||||||
5) | obliczanie długości boku: | ||||||||||||||||||
a) | kwadratu na podstawie podanego obwodu, | ||||||||||||||||||
b) | prostokąta na podstawie podanej długości drugiego boku i obwodu prostokąta, | ||||||||||||||||||
c) | trójkąta na podstawie podanych długości dwóch boków i obwodu, | ||||||||||||||||||
6) | obliczanie długości boków wielokątów i ich obwodów w skali pomniejszonej np. 1 : 5 lub powiększonej np. 4 : 1 na podstawie ich wymiarów rzeczywistych, | ||||||||||||||||||
7) | obliczenie długości boków prostokąta mając obwód oraz wiedząc że jeden bok prostokąta jest o pewną wielkość dłuższy (lub krótszy) od drugiego boku (patrz zadanie 14 oraz zadanie 15 ze strony 88), | ||||||||||||||||||