klasy 5 |
W ZESPOLE SZKÓŁ W WIDUCHOWEJ |
nie ma drogi specjalnie dla królów |
||||
POWRÓT DO MENU GŁÓWNEGO | |||||||||||||||||||
NACOBEZU NA SPRAWDZIAN Z DZIAŁAŃ NA LICZBACH NATURALNYCH | |||||||||||||||||||
1) | Zapisywanie liczb przedstawionych w sposób słowny. | ||||||||||||||||||
2) | Zamiana liczb arabskich na rzymskie oraz rzymskich na arabskie. | ||||||||||||||||||
(strony 14-17) ***************************************** | |||||||||||||||||||
3) | Wykonywanie działań pamięciowych na liczbach naturalnych: | ||||||||||||||||||
a) | dodawanie i odejmowanie liczb 3-cyfrowych i 2-cyfrowych; | ||||||||||||||||||
b) | mnożenie liczb 2-cyfrowych przez 1-cyfrowe, również z zerami na końcu; | ||||||||||||||||||
c) | dzielenie liczb 2-cyfrowych przez 1-cyfrowe, również z zerami na końcu; | ||||||||||||||||||
d) | wykonywanie obliczeń złożonych z kilku działań z zachowaniem kolejności wykonywania działań; | ||||||||||||||||||
e) | rozwiązywanie zadań tekstowych wymagających zastosowania w/w działań. | ||||||||||||||||||
(strony 18-31) ***************************************** | |||||||||||||||||||
4) | Rozwiązywanie prostych zadań na obliczanie: | ||||||||||||||||||
a) | drogi mając daną prędkość i czas; | ||||||||||||||||||
b) | prędkości mając daną drogę i czas. | ||||||||||||||||||
(strony 32-34) ***************************************** | |||||||||||||||||||
5) | Wykonywanie działań pisemnych: | ||||||||||||||||||
a) | dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia również liczb z zerami na końcu; | ||||||||||||||||||
b) | wykonywanie obliczeń złożonych z kilku działań pisemnych z zachowaniem kolejności wykonywania działań; | ||||||||||||||||||
c) | rozwiązywanie zadań tekstowych wymagających zastosowania w/w działań. | ||||||||||||||||||
(strony 35-43) ***************************************** | |||||||||||||||||||
6) | Własności liczb (podzielność liczb): | ||||||||||||||||||
a) | obliczanie dzielników i wielokrotności liczb; | ||||||||||||||||||
b) | znajomość liczb pierwszych do 41; | ||||||||||||||||||
c) | rozkład liczby na czynniki pierwsze; | ||||||||||||||||||
d) | sprawdzenie, czy dana liczba dzieli się przez 2, 3, 4, 5, 9, 10. | ||||||||||||||||||
(strony 44-48) ***************************************** | |||||||||||||||||||
6) | Zaokrąglanie liczb w przykładach i zadaniach tekstowych. | ||||||||||||||||||
(strony 49-52) ***************************************** | |||||||||||||||||||
Proszę sobie również przejrzeć
zadania utrwalające i sprawdzające na stronach od 53 do 55. | |||||||||||||||||||
W razie pytań proszę pisać na e-mail: lub bezpośrednio na e-dziennik. |