Nacobezu dla
klasy 5
           
MATEMATYKA
W ZESPOLE
SZKÓŁ
W WIDUCHOWEJ
           
W matematyce
nie ma drogi
specjalnie dla królów
Powrót do głównej strony
     
                    
 
 
 POWRÓT DO MENU GŁÓWNEGO 
 
NACOBEZU NA SPRAWDZIAN
Z FIGUR GEOMETRYCZNYCH
 
 1) Rysuję oraz rozpoznaję proste, odcinki i półproste, a szczególnie proste i odcinki prostopadłe i równoległe do siebie  (str. 58 - 64).  
 
  2) Obliczam długość łamanej  (str. 59); oraz rysuję odcinek o danej długości oraz obliczam i rysuję odcinek (str. 58 - 64): 
  a) dwa lub trzy razy dłuższy od danego odcinka; 
  b) dwa lub trzy razy krótszy od danego odcinka; 
  c) np. o 2 cm 3 mm dłuższy od danego odcinka; 
  d) np. o 1 cm 5 mm krótszy od danego odcinka. 
 
  3) Wiem, że (str. 58 - 64):  
   1 km = 1000 m 
   1 dm = 10 cm 
   1 m = 10 dm 
   1 m = 100 cm 
   1 cm = 10 mm 
    i umiem  zastosować do zamiany jednostek długości.  
 
  4) Rozpoznaję rodzaje kątów, mierzę ich miary oraz  rysuję kąt o podanej mierze (str. 65- 70). 
 
  5) Znam sumę miar kątów w trójkącie i czworokącie i umiem je zastosować do obliczenia nieznanego kąta (str. 71 - 76). 
 
  6) Obliczam obwód wielokąta (trójkąta i czworokąta) oraz umiem obliczyć nieznaną długość boku (str. 77 - 80). 
 
  7) Obliczam i rysuję długości odcików i boków wielokąta w podanej skali (str. 81 - 83). 
 
  8) Obliczam : (str. 84 - 85). 
  a) na podstawie skali mapy 
    ~odległość na mapie mając rzeczywistą odległość; 
    ~ rzeczywistą odległość mając odległość na mapie; 
  b) skalę mapy mając rzeczywistą odległość i odległość na mapie.   
 
Proszę sobie również przejrzeć
zadania utrwalające i sprawdzające
na stronach od 86 do 89.
 
W razie pytań proszę pisać na bezpośrednio na e-dziennik.