klasy 5 |
W ZESPOLE SZKÓŁ W WIDUCHOWEJ |
nie ma drogi specjalnie dla królów |
||||
POWRÓT DO MENU GŁÓWNEGO | |||||||||||||||||||
NACOBEZU NA SPRAWDZIAN Z FIGUR GEOMETRYCZNYCH | |||||||||||||||||||
1) | Rysuję oraz rozpoznaję proste, odcinki i półproste, a szczególnie proste i odcinki prostopadłe i równoległe do siebie (str. 58 - 64). | ||||||||||||||||||
2) | Obliczam długość łamanej (str. 59); oraz rysuję odcinek o danej długości oraz obliczam i rysuję odcinek (str. 58 - 64): | ||||||||||||||||||
a) | dwa lub trzy razy dłuższy od danego odcinka; | ||||||||||||||||||
b) | dwa lub trzy razy krótszy od danego odcinka; | ||||||||||||||||||
c) | np. o 2 cm 3 mm dłuższy od danego odcinka; | ||||||||||||||||||
d) | np. o 1 cm 5 mm krótszy od danego odcinka. | ||||||||||||||||||
3) | Wiem, że (str. 58 - 64): | ||||||||||||||||||
1 km = 1000 m | |||||||||||||||||||
1 dm = 10 cm | |||||||||||||||||||
1 m = 10 dm | |||||||||||||||||||
1 m = 100 cm | |||||||||||||||||||
1 cm = 10 mm | |||||||||||||||||||
i umiem zastosować do zamiany jednostek długości. | |||||||||||||||||||
4) | Rozpoznaję rodzaje kątów, mierzę ich miary oraz rysuję kąt o podanej mierze (str. 65- 70). | ||||||||||||||||||
5) | Znam sumę miar kątów w trójkącie i czworokącie i umiem je zastosować do obliczenia nieznanego kąta (str. 71 - 76). | ||||||||||||||||||
6) | Obliczam obwód wielokąta (trójkąta i czworokąta) oraz umiem obliczyć nieznaną długość boku (str. 77 - 80). | ||||||||||||||||||
7) | Obliczam i rysuję długości odcików i boków wielokąta w podanej skali (str. 81 - 83). | ||||||||||||||||||
8) | Obliczam : (str. 84 - 85). | ||||||||||||||||||
a) | na podstawie skali mapy | ||||||||||||||||||
~ | odległość na mapie mając rzeczywistą odległość; | ||||||||||||||||||
~ | rzeczywistą odległość mając odległość na mapie; | ||||||||||||||||||
b) | skalę mapy mając rzeczywistą odległość i odległość na mapie. | ||||||||||||||||||
Proszę sobie również przejrzeć
zadania utrwalające i sprawdzające na stronach od 86 do 89. | |||||||||||||||||||
W razie pytań proszę pisać na bezpośrednio na e-dziennik. |