klasy 5 |
W ZESPOLE SZKÓŁ W WIDUCHOWEJ |
nie ma drogi specjalnie dla królów |
||||
POWRÓT DO MENU GŁÓWNEGO | |||||||||||||||||||
ZADANIA DLA KLASY 5 | |||||||||||||||||||
Zadania do samodzielnego wykonania na dzień 19.03. 2020 r. (na czwatek) | |||||||||||||||||||
Jeszcze raz zapisać treść każdego z zadań z podręcznika za pomocą równania, a następnie rozwiązać to równanie. Poniżej podam przykład pełnego rozwiązania podobnego zadania. | |||||||||||||||||||
Zad. 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 str. 140 - 141 (przypominam, że mamy nie tylko zapisać równania, ale również je rozwiązać). | |||||||||||||||||||
Przypominam, że mamy 4 podstawowe równania, które możemy rozwiązać: z dodawaniem, odejmowaniem, mnożeniem i dzieleniem. Podam, do jakich równań jakie dobierać przykłady na podstawie trzech równań. | |||||||||||||||||||
Przykłady. | |||||||||||||||||||
1) | |||||||||||||||||||
Jeżeli nie wiemy, co zrobić, aby rozwiązać równanie, musimy za każdym razem wyobrazić sobie jakiś prosty przykład w tym przypadku z dodawania np.: . Liczba niewiadoma a jest w naszym przykładzie na pierwszym miejscu, czyli w miejscu liczby 7. Zastanawiamy się jak obliczyć 7 mając 15 i 8. stąd analogicznie . | |||||||||||||||||||
2) | |||||||||||||||||||
Przykład analogiczny z tabliczki dzielenia np.: . Niewiadoma s jest na drugim miejscu czyli w miejscu liczby 3, stąd jeżeli, więc . | |||||||||||||||||||
3) | Nasz przykład z poprzedniego zadania domowego . | ||||||||||||||||||
Szukam analogii w mnożeniu np.. Moja niewiadoma t stoi na drugim miejscu, więc jak obliczyć 5? stąd . | |||||||||||||||||||
Żadnego równania do końca nie rozwiązałem. Pokazałem tylko, jak obliczać niewiadome. W zadaniach należy na podstawie tekstu zadania jeszcze raz zapisać równanie i je rozwiązać. | |||||||||||||||||||
W razie pytań proszę pisać na e-mail: lub bezpośrednio na e-dziennik. |