z objętości i powierzchni graniastosłupów i ostrosłupów |
W ZESPOLE SZKÓŁ W WIDUCHOWEJ |
![]() |
nie ma drogi specjalnie dla królów |
|||
| POWRÓT DO MENU GŁÓWNEGO | |||||||||||||||||||
| KLASA 8 | |||||||||||||||||||
| OBLICZANIE POWIERZCHNI I OBJĘTOŚCI | |||||||||||||||||||
| GRANIASTOSŁUPÓW I OSTROSŁUPÓW | |||||||||||||||||||
| CO NALEŻY UMIEĆ NA SPRAWDZIAN | |||||||||||||||||||
| Umiem | |||||||||||||||||||
| 1) | Rozpoznawać i rysować siatki graniastosłupów i ostrosłupów. | ||||||||||||||||||
| 2) | Obliczać w zadaniu tekstowym: | ||||||||||||||||||
| - |
objętość i powierzchnię całkowitą, | ||||||||||||||||||
| - |
powierzchnię boczną, powierzchnię podstaw, powierzchnię ścian
bocznych, | ||||||||||||||||||
| - |
wysokości bryły, wysokości ścian bocznych, | ||||||||||||||||||
| - |
krawędzie boczne, krawędzie podstaw, | ||||||||||||||||||
| - |
przekątne graniastosłupów i ścian bocznych oraz podstaw, | ||||||||||||||||||
| a) |
w
prostopadłościanach, sześcianach,
graniastosłupach prawidłowych o różnych podstawach, | ||||||||||||||||||
| (strony 98 - 105) | |||||||||||||||||||
| b) |
w
strosłupach prawidłowych o różnych
podstawach. | ||||||||||||||||||
| (strony 106 - 119) | |||||||||||||||||||
| 3) | W wyżej wymienionych zadaniach stosuję | ||||||||||||||||||
| - |
wzory na obliczanie pól figur płaskich trójkątów i czworokątów, | ||||||||||||||||||
| - |
twierdzenie Pitagorasa, | ||||||||||||||||||
| - |
wzory dotyczące takich trójkątów jak równoboczny oraz trójkątów 300, 600, 900 (połowa trójkąta równobocznego), oraz 450, 450, 900(połowa kwadratu). | ||||||||||||||||||
| Proszę również przeglądnąć
sobie zadania sprawdzające na stronach 120 - 123 | |||||||||||||||||||
| ***************************************** | |||||||||||||||||||