z objętości i powierzchni graniastosłupów i ostrosłupów |
W ZESPOLE SZKÓŁ W WIDUCHOWEJ |
nie ma drogi specjalnie dla królów |
||||
POWRÓT DO MENU GŁÓWNEGO | |||||||||||||||||||
KLASA 8 | |||||||||||||||||||
OBLICZANIE POWIERZCHNI I OBJĘTOŚCI | |||||||||||||||||||
GRANIASTOSŁUPÓW I OSTROSŁUPÓW | |||||||||||||||||||
CO NALEŻY UMIEĆ NA SPRAWDZIAN | |||||||||||||||||||
Umiem | |||||||||||||||||||
1) | Rozpoznawać i rysować siatki graniastosłupów i ostrosłupów. | ||||||||||||||||||
2) | Obliczać w zadaniu tekstowym: | ||||||||||||||||||
- |
objętość i powierzchnię całkowitą, | ||||||||||||||||||
- |
powierzchnię boczną, powierzchnię podstaw, powierzchnię ścian
bocznych, | ||||||||||||||||||
- |
wysokości bryły, wysokości ścian bocznych, | ||||||||||||||||||
- |
krawędzie boczne, krawędzie podstaw, | ||||||||||||||||||
- |
przekątne graniastosłupów i ścian bocznych oraz podstaw, | ||||||||||||||||||
a) |
w
prostopadłościanach, sześcianach,
graniastosłupach prawidłowych o różnych podstawach, | ||||||||||||||||||
(strony 98 - 105) | |||||||||||||||||||
b) |
w
strosłupach prawidłowych o różnych
podstawach. | ||||||||||||||||||
(strony 106 - 119) | |||||||||||||||||||
3) | W wyżej wymienionych zadaniach stosuję | ||||||||||||||||||
- |
wzory na obliczanie pól figur płaskich trójkątów i czworokątów, | ||||||||||||||||||
- |
twierdzenie Pitagorasa, | ||||||||||||||||||
- |
wzory dotyczące takich trójkątów jak równoboczny oraz trójkątów 300, 600, 900 (połowa trójkąta równobocznego), oraz 450, 450, 900(połowa kwadratu). | ||||||||||||||||||
Proszę również przeglądnąć
sobie zadania sprawdzające na stronach 120 - 123 | |||||||||||||||||||
***************************************** |