klasy 6 |
W ZESPOLE SZKÓŁ W WIDUCHOWEJ |
nie ma drogi specjalnie dla królów |
||||
POWRÓT DO MENU GŁÓWNEGO | |||||||||||||||||||
NACOBEZU NA SPRAWDZIAN Z WŁASNOŚCI FIGUR PŁASKICH | |||||||||||||||||||
NALEŻY UMIEĆ: | |||||||||||||||||||
1) | Rozwiązywać zadania na obliczanie: | ||||||||||||||||||
~ | obwodów trójkątów, w tym równoramiennych i równobocznych, | ||||||||||||||||||
~ | obwodów czworokątów, w tym prostokąta, kwadratu i dowolnego równoległoboku, | ||||||||||||||||||
~ | obwodów po zapisaniu ich w postaci wyrażenia algebraicznego, | ||||||||||||||||||
~ | długości boku mając obwody w/w wielokątów. | ||||||||||||||||||
2) | Obliczać nieznane kąty w trójkącie i czworokącie. | ||||||||||||||||||
3) | Rysować: | ||||||||||||||||||
~ | trójkąt, | ||||||||||||||||||
~ | prostokąt, kwadrat, | ||||||||||||||||||
~ | równoległobok, | ||||||||||||||||||
~ | romb, | ||||||||||||||||||
~ | trapez | ||||||||||||||||||
o podanych bokach lub kątach i bokach. | |||||||||||||||||||
WYKORZYSTAĆ W ZADANIACH | |||||||||||||||||||
4) | Własności trójkątów ze względu na: | ||||||||||||||||||
~ | boki, | ||||||||||||||||||
~ | kąty. | ||||||||||||||||||
5) | Własności trójkąta prostokątnego: | ||||||||||||||||||
~ | nazywać jego boki, | ||||||||||||||||||
~ | pamiętać, że suma kątów ostrych wynosi 900. | ||||||||||||||||||
~ | pamiętać, że długość przeciwprostokątnej jest zawsze najdłuższa. | ||||||||||||||||||
6) | Własności: | ||||||||||||||||||
~ | prostokątu i kwadratu, | ||||||||||||||||||
~ | równoległoboku i rombu, | ||||||||||||||||||
~ | trapezu równoramiennego i prostokątnego przy jednej parze boków równoległych (podstaw). | ||||||||||||||||||
7) | Obliczanie kątów przyległych i wierzchołkowych. | ||||||||||||||||||
8) | Rozpoznawanie figur osiowosymetrycznych. | ||||||||||||||||||
9) | Rysowanie okręgu o danym promieniu lub danej średnicy, rysowanie w danym okręgu dowolnego promienia, dowolnej średnicy, cięciwy o danej długości. | ||||||||||||||||||
W razie pytań proszę pisać na e-mail: lub bezpośrednio na e-dziennik. |