Nacobezu dla
klasy 4
           
MATEMATYKA
W ZESPOLE
SZKÓŁ
W WIDUCHOWEJ
           
W matematyce
nie ma drogi
specjalnie dla królów
Powrót do głównej strony
     
                    
 
 
 POWRÓT DO MENU GŁÓWNEGO 
 
NACOBEZU NA SPRAWDZIAN
Z FIGUR GEOMETRYCZNYCH
 
 1) Rysuję oraz rozpoznaję:  
  a) proste, a na nich zaznaczone punkty, odcinki, półproste (str. 67 - 70); 
  b) proste prostopadłe do danej prostej przechodzące przez dany punkt (str. 88 - 92); 
  c) proste równoległe do danej prostej przechodzące przez dany punkt(str. 88 - 92); 
  d) kąty ostre, rozwarte, proste, półpełne, pełne oraz mierzę miary kątów(str. 78 - 87). 
 
  2) Rozpoznaję na rysunku odcinki prostopadłe i równoległe(str. 88 - 92). 
 
  3) Mierzę długość odcinka(str. 71 - 75).  
 
  4) Rysuję odcinek o danej długości oraz (str. 71 - 75):  
  a) dwa lub trzy razy dłuższy od danego odcinka; 
  b) dwa lub trzy razy krótszy od danego odcinka; 
  c) np. o 2 cm 3 mm dłuższy od danego odcinka; 
  d) np. o 1 cm 5 mm krótszy od danego odcinka. 
 
  5) Wiem, że (str. 71 - 75):  
   1 km = 1000 m 
   1 dm = 10 cm 
   1 m = 10 dm 
   1 m = 100 cm 
   1 cm = 10 mm 
    i umiem  zastosować do zamiany jednostek długości.  
 
 
Proszę sobie również przejrzeć
zadania utrwalające i sprawdzające
na stronach od 93 do 96.
 
W razie pytań proszę pisać na bezpośrednio na e-dziennik.